Tuesday, March 25, 2008

Ofis aku dan meja chetiar



Selain bilik pejabat aku di Sintuk, aku ada ofis di rumah di Taiping. Ofis ini adalah ofis motorsports cum bilik study kongsi ofis orang rumah aku yang jadi stokis R-Zac Hajah Kay yang glamour itu (sepupu diapun!).

Macamanapun ofis sebenar aku ialah depan tv di ruang tamu. Dulu aku duduk dengan perut! (Kata orang rumah aku sebab aku suka meniarap sambil buat kerja dengan laptop). Kini aku duduk dengan punggung balik sebab aku sudah beli tiga “meja chetiar”. Di Taiping, satu aku punya dan satu lagi anak aku punya. Satu lagi aku simpan rumah bujang aku di Changlung. Aku beli di Mydin Penang. Harganya murah kalau dibandingkan di Taiping.

Meja chetiar ini syok betul gunanya. Nak menaip laptop pun sedap. Nak menulis pun sedap. Kalau makan minum sambil buat kerja lagi sedap! Boring-boring buat meja karom pun jadi.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

No comments: