Sunday, January 10, 2010

Makanan Ganu Kita! Nasi Kukus Nasi Dagang Kota Kamuning

Nasi Dagang Kampung Ladang

Sudah pasti dengan Gulai Ikan Tongkol

Nasi Kukus Ayam Dara Gombak

Set pelengkap Nasi Kukus

Nasi Kukus Ayam Kampung Goreng

Set pelengkap Nasi Kukus

Keropok Lekor Batu Rakit (terkenal selain di Losong!)





Makanan Ganu Kita! Nasi Kukus Nasi Dagang Kota Kamuning

Walaupun saya mempunyai salur-galur Kelantan (dan campuran Perak - budu dan tempoyak!), saya secara jujur dan ikhlas mengakui Nasi Dagang dan Keropok Lekor buatan Terengganu lebih sedap dari buatan Kelantan.

Malam tadi ketika KL disimbah hujan lebat saya memenuhi jemputan bekas pelajar-pelajar Cohort 1 UUM MOSH untuk bertemu di Restoran Nasi Kukus Nasi Dagang di Kota Kamuning. Kebetulan pemilik restoran ini (En. Mohamad Azhari Suhaimi, 0133818133) adalah seorang bekas pengamal OSH dan juga bekas anak murid Prof Dr Hj Mohamad Khan iaitu bekas ketua jabatan saya (semasa di UUM) yang kini merupakan Professor di Cyberjaya University College of Medical Sciences (CUCMS).

Walaupun tidak ramai yang dapat hadir kerana terikat tugas, pertemuan ini amat meriah dan bermakna sekali kerana pelajar-pelajar Program MOSH Cohort 1 ini adalah batch yang pertama bergelar pelajar Master Science Msc UUM dalam program OSH. Membanggakan juga hampir kesemua mereka telah dinaikkan pangkat di organisasi masing-masing. Tidak kurang juga yang menceburi bidang akademik sebagai pensyarah tetap dan ada juga sebagai pensyarah sambilan. Malah hampir kesemua yang hadir memandu kereta-kereta mewah!

Berbalik kepada menu makanan yang disajikan di Restoran Nasi Kukus Nasi Dagang ini. Pelbagai menu makanan Terengganu dan juga makanan lain (ala Melayu, Thai dan Barat) boleh dinikmati di sini.

Mungkin "terikat" dengan majlis, saya tidak puas menikmati makanan-makanan yang dihidangkan. Mungkin lain kali saya akan datang lagi!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/


Sdr. Anis Fahmy, wakil bekas pelajar

Prof Dr Mohamad Khan, kini Professor di CUCMS








Klik di sini untuk gambar-gambar lain

No comments: