Sunday, May 29, 2011

Keuzuran "Seorang Tua Di Kaki Gunung"


Keuzuran "Seorang Tua Di Kaki Gunung"

Oleh kerana aku adalah pelajar aliran Sains semasa Tingkatan 4 dan 5, aku tidak berpeluang mendalami novel "Seorang Tua Di Kaki Gunung" secara formal. Tetapi itu tidak menghalang aku dari membaca hampir kesemua tulisan karya Azizi Hj Abdullah atau lebih dikenali sebagai "ustaz" di kalangan yang rapat denganya.

Aku dimaklumkan sekarang ini Ustaz masih di ICU dan keadaannya amat lemah. Marilah kita sama-sama mendoakan kesihatan agar kembali pulih.

Amin

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Pada masa yang sama aku teringat Pak Mat yang seorang diri di rumah usang di kaki rimba Baling. Seorang rakan, Monier menyamakan Pak Mat sebagai "seorang Tua Di Kaki Bukit'. Sihat kah Pak Mat? Cerita Pak Mat boleh
dirujuk di sini.


Pak Mat (tidak berbaju) di hadapan rumah usangnya.

No comments: