Thursday, August 28, 2014

The Sojer sudah ada beg kanvas




The Sojer sudah ada beg kanvas

Asalnya nak buat beg kulit.Tapi ini The Sojer, bukannya The Koboi !

Di Taiping, Kedai Low Wan bersebelahan Bank Pembangunan / Chendol Bismillah ini memang terkenal di kalangan pemandu / pemilik lori yang menempah kanvas penutup kenderaan mereka. Malah sewaktu aku kerap menyertai Rally 4x4 ke China akhir 90 dan awal 2000an dulu, di sinilah aku beberapa kali menempah kanvas penutup pickup yang aku bawa menyertai rally. Tanpa disangka juga, Nyonya pemilik kedai ini masih mengingati aku.

Kerjanya kemas, cepat (sehari sahaja!) dan harga berpatutan. Cuma Nyonya ini (kini dibantu anak lelakinya) tidak memahami lukisan asal aku (menggunakan ACAD). Bila aku hantar lukisan "free hand" baru dia faham, malah memuji pula lukisan aku.

Adakah aku akan kembali giat melukis (free hand)? Setelah lama meninggalkannya hobi aku ini kerana kerap menggunakan ACAD. Mungkin Ya !

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com








No comments: