Wednesday, May 27, 2015

Nasi Goreng Ikan Rebus Goreng Masjid Taiping Kpg Jambu








Nasi Goreng Ikan Rebus Goreng Masjid Taiping Kpg Jambu
Sudah lama tak ke sini. Kunjungan terakhir rasanya sebelum Ramadan.
Saya berjuadah brunch di sini sebentar tadi.

Ikan Rebusnya masih digoreng hampir garing untuk mengekalkan kelembutan isi rebusnya. Kalau diberi pilihan, saya mahu segaringnya walaupun ini ikan menjadi keras tapi ranggup.
Begitu juga Bawang Besarnya hanya digoreng "bermain minyak" sahaja melengkapkan condiment ikan.
Sambal Belacannya menyempurnakan menu. Walaupun disertakan Ulam Timun, saya suka menyirakan ikan dengan sambal ini dengan perahan limau.
Akhirnya Sup Kosong tersedia untuk membasahkan sedikit nasi. Pilihan saya ialah untuk menikmati nasi kering untuk mengelakkan lidah tertipu dengan rasa sup
Menu sudah lengkap dan sempurna. Bagaimanapun, next visit saya akan order special demand iaitu, ikan mesti segaringnya, bawang lebih dan sambalpun lebih!

No comments: