Monday, October 12, 2009

Hari ini Isnin 12-Okt-2009


Hari ini Isnin 12-Okt-2009

1. Seawal jam 4.30 pagi aku telah keluar rumah. Biasanya kalau Sabtu dan Ahad aku mengajar sama ada di Kuala Lumpur, Prai atau Miri, hari Isninnya baru bermalasan berperjalanan pulang ke rumah di Taiping. Keesokan harinya Selasa barulah aku bermalasan pula pulang ke Sintok.

2. Hari ini seluruh warga UUM akan keluar mengundi. Begitu juga dengan semua warga-warga IPTA yang lain di Malaysia. Kebetulan pula hari pengundiannya hanya selang sehari dengan hari pengundian DUN 31 Bagan Pinang. Kebetulan pula aku dilantik menjadi Pegawai Pengurus Pemilihan. Kebetulan pula aku pernah dua kali menjadi kerani Pusat Pengundiaan semasa Pemilihanraya Umum Malaysia di Kamunting dahulu.

3. Hari ini juga aku menyambut hari lahirku yang ke 42. Sebelum tidur semalam, anak jantan aku itu menyuakan sekeping kad dan sebungkus hadiah berbalut. Seperti biasa tertera dalam kad itu dua ucapan dari anak jantan seorang aku dan juga dari isteri seorang aku itu.

4. Sewaktu aku menaip posting ini, aku keseorangan dalam bilik pejabat aku. Walaupun hari ini hari cuti perjalanan aku, aku lebih rela bersendirian di dalamnya. Di dalam email aku diucapkan, dalam "pigeon hole" terselit kad ucapan dari ketua jabatan. Adakah mereka yang menghantar ini mengenali diriku? Ataupun hanya disediakan oleh kerani yang berkenaan.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com.com/

Musykil aku, kalau Pak Menteri menempelak pelajar-pelajar UM, UKM dan UPM yang berura-rura memboikot e-election dengan teguran mereka ini tidak celek arus IT, mengapa pula Pak Menteri yang sama membatalkan sistem e-election yang sepatutnya digunakan semasa pemilihan UMNO yang lalu!

No comments: