Wednesday, June 30, 2010

Al Fatehah Datuk Ismail Shah Bodin (1939 - 2010)


Al Fatehah Datuk Ismail Shah Bodin (1939 - 2010)

Ahad 27 Jun 2010, Datuk Ismail Shah Bodin, mantan Datuk bandar Ipoh dan juga mantan YDP Majlis Perbandaran Taiping sebelum itu telah menghembuskan nafas terakhirnya.

Hubungan peribadi saya dengan Allahyarham agak rapat sementelah aruah sangat berminat dalam bidang permotoran ini. Aruah juga merupakan penasihat tidak rasmi kepada Royal Perak Motor Club di mana saya sebagai penolong setiausahanya.

Aruah dan saya bersama-sama terlibat dalam banyak aktiviti permotoran ini termasuklah beberapa aktiviti peringkat antarabangsa. Antaranya ialah Vintage/Classic Car Rally - London Sydney Marathon 2000 dan juga acara sokongan permotoran dalam LIMA di Langkawi hampir saban tahun.

Bagi saya, Perak kehilangan seorang lagi pengiat sukan permotoran ini.

Al Fatehah.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

2 comments:

Waris Ismail said...

Terima kasih diatas ingatan saudara terhadap arwah bapak saya.

lukmanw@gmail.com said...

Assalam Waris

Arwah bukan shj akn dikenang kerana motorsport tetapi juga ketegasan beliau (terutama isu sampah) semasa menjadi YDP di Taiping dan juga Datuk Bandar Ipoh.

Kirim salam saya kepada ibu.