Wednesday, June 16, 2010

No reservations Part 4 Penarik – Kuala Terengganu




No reservations Part 4 Penarik – Kuala Terengganu

KB sesak teruk tengahari ini. Mungkin disebabkan lawatan PM. Cuaca pula terik. Perut pula sendat!

Dalam perjalanan ke Pasir Puteh, kami terlepas persimpangan Bachok/Peringat. Cadangnya hendak ke Kedai Pauh Lima sebelum Gunung, rumah seorang rakan di sana. Aku memang biasa ke Trek Go Kart Gunung tapi melalui jalan utama ke Pasir Puteh. Akhirnya kami meneruskan perjalanan ke Terengganu. Mungkin tiada rezeki bertemu dengannya. Hajat untuk bertemu beberapa rakan lain di KB malam semalam juga tidak kesampaian.

Persimpangan ke Jeti Kuala Besut hanya kami lalui. Nampaknya hajat hendak Pulau Perhentian pada percutian kali ini tidak kesampaian. Insya-Allah penghujung tahun ini kami akan ke sana.

Laluan ke KT melalui Penarik adalah satu laluan kemestian bagi aku. Inilah laluan kegemaran aku semenjak 80an yang kerap dilalui dengan motosikal. Bagaimanapun laluan Penarik kini sudah lebar dan sekelilingnya dimajukan dengan pelbagai hotel/resort dan pusat latihan. Dulunya hanya ada sebuah dua rumah kayu dengan jalannya kerap ditenggelami air. Adakah 5 dan 10 tahun lagi Penarik masih ada daya penariknya?

Seperti biasa di Penarik ramai yang singgah melihat hasil laut baru dinaikkan. Kini sudah didirikan bangunan di mana 10 dan 20 tahun dahulunya hanya di tepi pantai urusan jual beli dilakukan.

Cuaca mula mendung ketika kami menghampiri KT. Kami terus ke Stadium Sultan Mizan di Gong Badak untuk meninjau tempat lokasi Trek Perlumbaan Petronas Cub Prix pada bulan Julai ini. Sebaik sahaja dibuat beberapa pengukuran, hujan mula turun dengan lebatnya. Seterusnya kami ke KT untuk mencari tempat untuk bermalam.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com
















No comments: