Wednesday, May 01, 2013

Nasi Vanggey Kamunting


Nasi Vanggey Kamunting

Akhirnya Restoran Vanggey cawangan Taiping (Kamunting) telah dibuka bulan lepas di Kamunting berhadapan kem askar bersebelahan banggunan Hotel SSL Trader.

Walaupun menunya sama (mirip) dengan Nasi Ganja Ipoh (Jalan Yang Kalsom) tetapi bukannya cawangannya sebaliknya restoran ini adalah cawangan Restoran Vanggey Greentown Business Center.

Tengahari tadi, aku dengan orang rumah aku seorang itu mencuba menu di sini. Pelanggan ramai juga sedang berbaris memlih menu walaupun jam sudah menghampiri pukul 2.

Seperti biasa aku memilih Nasi Puteh, Ayam Goreng Ketul-ketul Kecil, Telur Masin, Bendi dan Sambal Kelapa. Sama dan mirip dengan menu Nasi Ganja Ipoh tetapi rasanya jauh berbeza. Orang rumah aku bersetuju dengan aku malah dia tidak menghabiskan nasi di pinggannya walaupun kami berdua belum makan pagi.

Secara peribadi, bolehlah rasanya! Setaraflah dengan Pelita dan Arrahman di Taiping ini.

No comments: