Saturday, November 22, 2014

Raleigh Coaster






















Raleigh Coaster
Ada duit boleh beli. Ada benda yang tak boleh dibeli dengan duit. Adat membeli, kadang-kala harga terpijak, kadang-kala harga dipijak.
Kadang-kala dapat free. Macam mimpi !
Asalnya hanya berbasa-basi kerana sudah ada lima koleksi basikal mini dengan duanya jenama Raleigh. Sudah tak larat nak bagi alasan keada orang rumah lagi. Nombor telefon sekadar diberi bertujuan berukwah.
Tiba-tiba pemiliknya melefon - saya yakin abang boleh dan mampu menjaganya, basikal ini Mak Angkat saya mewariskannya kepada saya. Saya tak akan menjual basikal ini. Sekarang saya mewarisnya kepada abang. Abang jagalah dia. Sayu sahaja kedengaran di dalam handphone.
Menunggu-nunggu selepas ini agar ada yang menelefon hendak mewariskan Norton Single pula!
*Buat sementara waktu, Coaster ini menemani Si Mini Lipat di rumah seorang sahabat nun jauh di Utara.

No comments: