Thursday, March 19, 2015

Pasar Malam Wakaf Che Yeh vs Bukit Bunga








































Pasar Malam Wakaf Che Yeh vs Bukit Bunga

Tahun lepas kebetulan saya sekeluarga berada di Kota Bahru pada musim cuti sekolah. Kami berkunjung ke Pasar Malam Wakaf Che Yeh sehari sebelum bertolak pulang ke Taiping. Dalam perjalanan pulang ke Taiping pula kami singgah di Bukit Bunga.

Amat ketara sekali layanan hampir kesemua peniaga-peniaga di Bukit Bunga jika di musim cuti sekolah. Jauh berbeza sewaktu kami berkunjung di Bukit Bunga semasa bukan cuti sekolah. Kebetulan saya dalam tugasan kerja di Ketara Jerteh beberapa kali di tahun lepas. Setiap kali pulang dari Jerteh, saya akan singgah Bukit Bunga untuk membeli bebarapa barangan titipan untuk orang tua, kenalan dan jiran-jiran saya.

Disebabkan itu, kunjungan ke Kota Bahru kali ini, kami suami-isteri mengambil keputusan ke Pasar Malam Wakaf Che Yeh sahaja sebentar tadi. Esok dalam perjalanan pulang, tidak perlu lagi singgah di Bukit Bunga.

Alhamdulillah kalau di AEON Seremban 2, tanpa disangka saya berjaya berjumpa dengan kasut Croc bersize saya dan berbentuk-B. Manakala di Pasar Malam Wakaf Che Yeh ini pula saya berjaya berjumpa seluar jean Lewis bersaiz saya. Menariknya harganya juga mengikut size pinggang pembeli!

Orang rumah saya seorang itu seperti biasa membeli tudung, kain dan seluar batik, brooch, seluar palekat (untuk anak lelaki kami), baju tidur (untuk emak saya) dan beras pulut serta keropok sebagai titipan.

Kami juga menikmati makan malam dengan Menu 2 pinggan Nasi Puteh, Sup Sayur dan Telur Dadar serta Barli Ais dan Ais Kosong. Untuk menu ini kai dikenakan bayaran RM 8.00.

Untuk kudapan di hotel malam ini, kami membawa pulang Ketupat Mini, Laksa Penang dan Buah Pauh.

Maaf peniaga di Bukit Bunga, esok kami lalu sahaja!

http://orankecilorangbesar.blogspot.com.

1 comment:

Unknown said...

TUMPANG IKLAN >>>>
KAMI ADA MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN KERETA SEWA DI KOTA BHARU DENGAN HARGA YANG MURAH DAN BERPATUTAN
JIKA ANDA MENGUNJUNGI NEGERI KELANTAN DAN MEMERLUKAN PERKHIDMATAN KAMI
CALL/SMS/WHATSAPP : 013 9191771
https://www.facebook.com/kereta.sewa.505
https://raycarrental.blogspot.my