Tuesday, June 17, 2008

Bakal Tok Besan aku ada Ferrari

Bakal Tok Besan aku ada Ferrari

Entah mengapa keluarga kenalan orang rumah aku yang tinggal di kawasan peranginan Port Dickson ini minat betul kepada anak jantan seorang aku itu. Sampaikan sering ”di-padan-padan-kan” dengan anak perempuan bongsu mereka itu. Kebetulan kami sekeluarga pernah singgah di kediaman mewah keluarga ini pada beberapa tahun lepas setelah beberapa kali dijemput.

Aku teringatkan kisah ini apabila semalam aku masuk ke bilik anak jantan seorang aku itu. Di samping puluhan (mungkin juga ratusan) koleksi kereta-kereta berskala kecil itu, tersusun rapi deretan kereta merah Ferrari.

Bagaimanapun hanya koleksi Ferrari berwarna merah dan satu berwarna hitam menjadi miliknya. Tiada berwarna kuning seperti bakal pak mertuanya itu.

Setidak-tidakpun aku juga mampu “membeli’ Ferrari untuk anak jantan seorang aku itu!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

Teka yang mana satu Ferrari berwarna hitam? Jawapannya klik di sini.

Sebahagian koleksi yang lain.



No comments: