Sunday, April 25, 2010

Bekerja dan berlibur bersama keluarga




Bekerja dan berlibur bersama keluarga

Apa yang paling aku suka dengan kerjaya motorsport dan pekerjaan aku sekarang ialah ke mana sahaja aku pergi, Insya-Allah aku akan bawa orang rumah aku seorang itu dan anak jantan aku seorang aku itu. Bagaimanapun selama setahun di Miri dengan hampir dua kali sebulan, aku hanya membawa mereka ke sana pada bulan Disember tahun lepas dan juga di hujung minggu lepas. Di samping kekangan cuti sekolah, tambang udara juga diambil-kira. Begitu juga dengan kerjaya motorsport aku merentasi sempadan Negara Asean hingga ke China, setakat ini aku hanya membawa mereka berdua hingga ke Utara Negara Gajah Puteh sahaja, belum sampai rezeki ke China.

Minggu lepas di Miri dan semalam pula aku di Pulau Pinang bersama mereka. Dalam perjalanan pulang sengaja kami memilih feri yang sudah lama tidak dinaiki.

Di Pulau, sempat juga kami singgah di Chow Rasta membeli Buah Jeruk. Alhamdulillah kini sudah ada penjual seagama yang turut bersama menceburi bidang jualan Buah Jeruk. Walaupun gerai mereka agak terkebelakang tetapi perkhidmatan yang diberikan amat memuaskan.

Walaupun aku malah ahli keluarga yang lain tidak mengemari Buah Jeruk ini, ianya dibeli juga untuk buah tangan jiran tetangga dan kenalan. Sekurang-kurangnya ingatan berpanjangan tetap terjalin.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/





No comments: