Thursday, January 29, 2009

Mailah singgah!



Mailah singgah!

Ini bukan ajak-ajak ayam! Kalau “terlajak” ke Changlung ka!, Bukit Kayu Hitam ka! Danok ka! Hatyai ka! Lalu Hinghway Bukit Kayu Hitam – Kuala Perlis ka! Mailah singgah rumah aku. Rumah besar ”dua-tingkat” dengan tiga bilik tidur dan tiga bilik mandi! Sekali lagi diulangi tiga bilik tidur dan tiga bilik mandi dan aku dok sorang-sorang saja!

Aku dok DPP MISC (Dewan Penginapan Pelajar MISC). Pejabat aku di Bilik No. 247, BPSM (Bangunan Perkembangan Sosial & Manusia), Kolej Sastera & Sains.

Biasanya aku ada di hari Selasa dan Rabu sahaja. Selasa sibuk dengan perjumpaan SDG (Self Development Group) dengan dua group pelajar. Satu group 10 orang puak Pak Arab dan satu group lagi 10 orang anak Malaysia.

Sabtu dan Ahad – maaflah. Itu time aku kerja!

(Agak-agaknya ini yang dinamakan “ajak-ajak ayam”!)

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

No comments: