Monday, April 20, 2009

Betulkah jimat beli KFC guna kupon Petronas?

Betulkah jimat beli KFC guna kupon Petronas?

Secara jujur aku mengaku aku bukanlah pengisi minyak Petronas. Aku “kipas berat mati” (die hard fan?) Caltex yang hanya bersebelahan dengan taman yang aku duduk di Kamunting dan kebetulan kepunyaan sepupu-sepapat aku.

Tapi aku akan ke Petronas kalau ada peraduan atau kupon yang diadakan. Jenuh juga berangan untuk dapat Honda Civic Hybrid dan BMW baru-baru ini. Tapi itu semua hanya tinggal kenangan!

Sekarang dalam kereta aku ada dekat 20 kupon KFC. Bayangkan aku travel lima, enam ribu kilometer sebulan. Sementara nak sampai 10 Mei 2009 tarikh tutup kupon ini mahu dekat seratus kupon itu aku ada.

Sebenarnya tak jimat sangat. Untuk ayam 5 ketul, 2 cawan air, 1 kentang putar (lenyek?) dan 1 Coleslaw berharga RM20.40 (katanya jimat RM3.65)!

Adakah strategi KFC ini kerana tergugat sedikit terhadap kempen memulaukan mereka baru-baru ini? Sudah tamatkah kempen itu?

Ahad lepas aku isi full tank Pesona aku RM 75.00 di Petronas Jalan Perusahaan, Juru. Bila aku pergi balik ambik baki RM 25.00 dari budak pompuan kaunter itu dia hanya sua 1 kupon. Aku kata dekat dia, aku isi RM 75.00 patutnya 2 kupon la!

Dia jawab kupon berdasarkan 1 resit atau sekali isi.

Aku jawab, pam lain bagi 2 kupon.

Dia jawab, itu dia tak pasti. Boss dia pesan macam itu.

Tak apa! Tak apa! Minggu depan aku isi dua kali. Sekali isi RM 30.00. Kemudian aku isi sekali lagi RM 30.00.

Betul-betul macam Abang yang jual Roti Jala kedekut tahi masin di Pasar Ramadhan Bagan Serai.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blopspot.com/

No comments: