Wednesday, January 20, 2010

Nostalgia


Nostalgia

Ini email yang diterima semalam;

DIMAKLUMKAN bahawa mesyuarat Majlis Eksekutif Universiti (MEU) Ke-146 (Bil. 4/2009) pada 22 Mac 2009 (Ahad) bersetuju supaya semua pegawai dalam kumpulan Pengurusan dan Profesional (Pentadbiran dan Akademik) termasuk pegawai-pegawai kumpulan sokongan yang berkelulusan sekurang-kurangnya diploma memakai tali leher institusi pengajian tinggi mereka yang terdahulu (Alma Mater) pada SETIAP HARI RABU.

Ini adalah sebagai salah satu usaha untuk meningkatkan rasa nostalgia dan mencerminkan kepelbagaian sumber tenaga kerja di UUM.


"Nostalgia dan mencerminkan kepelbagaian sumber tenaga kerja di UUM" - tersenyum aku sendirian. Manakan tidak untuk program degree sahaja aku masuk 4 universiti (IPTA) dengan 2 darinya aku grad. awal tak habis. Mujurlah Master hanya 1 universiti. Dan PhD ini pun berkongsi universiti yang sama dengan Master dulu. Harap-harap janganlah bertambah (atau bertukar) universiti lagi.

Kalau tidak banyaklah tali leher yang aku kena pakai setiap hari Rabu!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

* Rupa-rupanya aku tak ada tali leher UM, ITM (UiTM) dan USM - kena pergi beli ini! Walaupun hanya sekerat jalan tapi rasanya aku juga "bekas pelajar" di UM dan ITM.

No comments: