Saturday, December 20, 2008

Khamis yang serba serbi tak menjadi!

Khamis yang serba serbi tak menjadi!

Seperti biasa, perjalanan ke KL dirancang terlebih dahulu. Biasanya apa yang dirancang serba menjadi tetapi tidak di hari Khamis baru-baru ini.

Pukul 11 pagi, setelah membayar yuran pengajian (habis bonus gomen aku!) dan mendaftar semester hadapan 2008/2009 di UKM untuk pengajian PhD aku, kami tiga beranak ke rumah kedai berhadapan Bangunan Niosh (belakang Petronas) di Bandar Baru Bangi itu. Seorang sahabat sebelum ini telah mengesyorkan untuk mencuba Nasi Bryaini Gam Anja. Jenuh ”bertawaf” tapi yang jumpa hanyalah empat lima restoran mamak dan satu restoran kelate.

Ada juga hasrat untuk ke Restoran Nasi Bryaini Gam Muar dekat TNB/Uniten tapi orang rumah seorang aku itu kata tak payahlah.

Akhirnya kami mengambil keputusan ke Chow Kit. Sekali lagi hampa melihatkan Gerai MZ Ayam dan Ikan Percik cicah Budu campur Tempoyak di hadapan International Hotel (Hotel Koperasi Polis) di Chow Kit itu tutup. Mungkin penguasahanya balik Kelantan atau bercuti sempena cuti sekolah ini.

Kami menerpa pula ke tepi Kedai Photostat dan Salinan Plan Bormas di tepi Stesen Monorail Chow Kit. Di sini biasanya terdapat sebuah gerai tolak Apek yang menjual Rojak Buah campur Sotong Basah dan Char Kuih.

Hampa juga melihatkan kawasan gerai tolaknya kosong!

Sebelum check-in Hotel Vistana (Hotel Kualiti penuh!) kami singgah Gerai Nasi Padang berdekatan Stesen Bas Perkeliling. Sekali lagi kami hampa kerana gerai tersebut tutup.

Setelah check-in aku ke OUM mengambil kertas peperiksaan semester lepas untuk disemak. Pelbagai prosedur penyerahan menyebabkan masa berlarutan hingga 4 petang.

Kembali ke hotel baru kami makan tengahari. Itupun dibeli dari sebuah gerai yang kebetulan kelate juga!. Makanannya pun bolehlah tahan. Cuci calat kami tiga beranak! Mungkin sudah kelaparan.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

1 comment:

Selvinaz said...


With the latest Turkish sex anal porno To get the most out of this platform visit our website. Sex porns