Tuesday, May 20, 2008

Perjalanan dengan air mata (Bhg. 1)

Perjalanan dengan air mata (Bhg. 1)
Perjalanan dua beranak

Sabtu lepas aku ke KL dengan anak jantan seorang aku itu. Ibu kepada anak jantan seorang aku ini pergi sehari awal, juga ke KL kerana menghadiri kursus anjuran jabatannya.

Sudah menjadi kebiasaan, jika perjalanan aku hanya dengan anak jantan seorang aku itu, maka perjalanan aku lebih mirip kepada perjalanan dua orang teman, bukannya seperti perjalanan seorang ayah dengan anaknya.

Aku kategorikan sebagai perjalanan dengan air mata bukannya bermaksud perjalanan dengan kesedihan. Sebaliknya perjalanan kami dua beranak sabtu lepas penuh dengan gelak ketawa. Malah diiringi dengan lelehan air mata dan sekali-sekala diikuti rentetan bunyi bom angin (dari kami berdua!) angkara perbualan kami yang tidak putus-putus semenjak dari rumah di Taiping sehinggalah sampai ke hotel di KL

Bersambung ke Bhg. 2.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangorangbesar.blogspot.com/

No comments: