Saturday, August 08, 2015

Gulai Ayam Kampung di Kedai Abah Nasi Campur, Taman Desa Murni, Sungai Dua, Butterworth








Gulai Ayam Kampung di Kedai Abah Nasi Campur, Taman Desa Murni, Sungai Dua, Butterworth.
Hanya hari ini saya berpeluang menjenguk ke Kedai Abah Nasi Campur ini walaupun agak kerap setahun dua ini saya berurusan barangan kulit di Kedai Afdal Maju Enterprise, Taman Desa Murni, Sungai Dua, Butterworth ini.
Ramai yang memberitahu saya di sini menunya ala Nasi Kandar tapi Nasi Kandar Melayu.
Kunjungan saya hari ini baru sahaja pukul 1.00 petang tetapi banyak talam (tray) sudah tinggal bekas. Saya memilih Gulai Ayam Kampung, Kerabu Tauge dan Sambal Tumis Ikan Bilis Petai.
Gulai Ayam Kampungnya memang terbaik. Rasanya ayam itu dilayur (dibakar sedikit) sebelum dibuat gulai.
Lain kali nak datang awal lagi sebab periuk gulai ikan ada dua dan besar pula tu cuma isinya sudah habis.

No comments: