Tuesday, March 15, 2011

Lemang Kijal dan Roti Paung Mercang




Lemang Kijal dan Roti Paung Mercang

Lima, enam tahun sebelum ini setiap kali dalam perjalanan KB - KL, aku selalu sahaja terlepas peluang untuk singgah membeli Roti Paung Mercang (40 km dari KT) ataupun Lemang Kijal.

Hari ini aku pastikan kami, aku, isteri seorang aku itu dan anak jantan seorang aku itu akan dapat mencicipi juadah yang sering aku ceritakan kepada mereka berdua sebelum ini.

Roti Paung berharga RM 2.50 seberkas dengan 4 perasa iaitu Kaya, Kacang, Kelapa dan Planta. Manakala Lemang berharga RM 10.00 untuk 3 batang, Serunding Daging RM 5.00 satu bekas plastik kecil dan Sata/Otak-otak berharga RM 3.00 secucuk.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/




2 comments:

xplorer said...

aku kalau pi ganu , dua benda ni aku tak miss.lemang kijal memang TERBAEK!!!

lukmanw@gmail.com said...

Mmg betui Xplorer

Lemang Kijai itu silap beli sebatang. Sekali hadap shj dah habis dlm kereta sebelum sampai Mall Kemasik.

Roti Paung aku beli Perasa Kaya dan dapat free 2 ketui kecil Perasa Pelanta.

So far mmg Perasa Kaya the best. Hari ini semasa hujan lebat Grik ke Lenggong, inilah makanan dlm kereta. Malah masih lembut mcm masa beli semalam di Mercang.