Monday, May 02, 2011

Keluarga B06 Adik Azwan




Keluarga B06 Adik Azwan

Oleh sebab rumah keluarga Adik Azwan agak jauh dari laluan JJMK WK Hari Pekerja 1 Mei 2011 selising semalam, kami mewakili Ust. Azahar untuk menyampaikan sumbang. Berikut adalah email Ust. Azahar;

Assalamualaikum. Man, kami dah hantar barang-barang JJMK 1 Mei kepada adik Azwan Jemain. Kesian bila tengok suasana kehidupannya bersama seorang ibu,seorang kakak dan seorang nenek (agak uzur). Kehidupan dhaif...rumah serba ada aje,

Maknya nampak kurus.. macam sakit penat @ asma. Maknya jadi ketua keluarga yang terpaksa berdikari tanpa suami, tak mampu (mungkin malu)nak minta tolong orang lain. Bila dia tahu kami datang, dia hanya mengadu esok nak balik ke sekolah tak tau dengan siapa. Rumah jauh ke dalam tebuk (kampung), mak tak ada motor apa lagi kereta. Baru ni balik dari asrama (cuti 1 Mei) maknya terpaksa naik bas dari Alor Pongsu ke Kuala Kurau dan berjalan kaki ke asrama SABK Al-Hidayah Kuala Kurau sejauh 2km ( pergi balik 4km ).

Entahlah "orang rumah aku" masuk kereta meleleh air mata...kesian dan terharu dalam suasana dhaif, sakit, kekurangan dan tanpa tempat pergantungan ( tanpa ayah dan mak yang lemah sahaja yang mengurus ) masih mampu mengecapi 5A UPSR tahun lalu.

Man, Azwan seorang pendiam dan kurang ceria (sikit pemalu / kurang senyum ) mungkin sebab kehidupannya yang susah. (gambar Azwan disertakan)

Man barang-barang lebihan akan aku agihkan kepada semua yang berkelayakkan (asnaf utama).

Terima kasih banyak-banyak dari kami "orang Kampung Selinsing".

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.