Sunday, August 14, 2016

Kucing pun kenal dan menghargainya!

Kucing pun kenal dan menghargainya!

Hari ini, pagi tadi sekali lagi aku menjadi saksi.


Tentu orang Kamunting mengenali insan ini. Aku tidak pasti sama ada dia bongkok atau kerdil. Setiap hari dia mengayuh basikal mini yang ada bakul mengutip barangan yang boleh dikitar semula.

Ramai yang tidak tahu di dalam bakul itu juga terdapat plastik yang berisi ikan.

Sebelum ini aku menjadi saksi kucing-kucing di hadapan Klinik Mat Top mengejarnya.


Terdengar dari mulutnya - nanti sat! Nanti sat!


Kemudian dia memberhentikan basikalnya dan membahagikan ikan kepada kucing yang mengerumunnya.

Hari ini, pagi tadi di Gerai Roti Canai Jalan Ekspo, sekali lagi aku menjadi saksinya.


Mulanya aku terdengar bunyi ngeow beberapa kucing. Kemudian aku terdengar suara yang aku kenali - nanti sat! Nanti sat!


Insan ini memberhentikan basikalnya dan membahagikan ikan kepada kucing-kucing yang mengerumunnya.



Seperti biasa aku rakamkan kisah insaniah ini tapi aku keberatan untuk berkongsi wajah dan susuknya di media sosial.

No comments: