Monday, May 05, 2008

Trio Taiping menguasai Sepang




Trio Taiping menguasai Sepang

Semalam beberapa rekod dicipta di Trek Lumba Sepang. Rekod pertama iaitu Ahmad Fazli Sham berjaya mencatat rekod baru 12 kemenangan, sebelum ini dipegang oleh Chia Tuck Cheong (11 kemenangan). Rekod kedua ialah ketiga-tiga penyudah podium adalah dari pasukan yang sama iaitu Shell Advanced Maju Motor dengan juara Ahmad Fazli Sham, naib Juara Ahmad Fazrul Sham dan tempat ketiga, Mohd Faiz Nawawi. Rekod ketiga yang amat membanggakan sekali ialah ketiga-tiga pemenang ini berasal dari Taiping!

Fazrul menjuarai Pusingan Pertama di Taiping dan di Pusingan Kedua di Kluang dijuarai oleh Fazli dan adiknya Fazrul di tempat ketiga.

Kini aku sedang sibuk merekabentuk satu trek baru di Kota Baru untuk Pusingan Keempat bulan Jun ini. Trek ini terletak bersebelahan Pasaraya Tesco.

Sementara itu aku juga baru menyiapkan dua proposal untuk Trek di Alor Setar iaitu di Tempat Letak Kereta Stadium Negeri. Kemungkinan untuk Pusingan Kesembilan pada bulan November ini. Trek baru Alor Setar ini adalah permintaan dari Kerajaan Negeri sendiri.

Hanya yang boleh aku katakan ialah Trek Alor Setar ini mungkin melibatkan bulatan (round about) dan mungkin tidak. Bergantung kepada kelulusan pihak AAM.

Pada masa yang sama ini juga mengingatkan aku S Megananthan, pelumba Ipoh yang rapat dengan aku sebelum bergelar juara lagi. Mega ialah pelumba yang mahir dan amat gemarkan “roundabout”.
Seorang lagi “otai” dalam Superbike 90an dahulu ialah Raymond (Abdul Rahman) yang pernah berlakon filem Azura bersama Katananya. Aku juga pernah bersama-sama Raymond dalam filem Pelumba Malam dan beberapa buah drama Roda-roda Kota Raya arahan Datuk Yussuf Haslam.

Raymond juga seorang “pengemar roundabout”. Kalau sesiapa mengekorinya (dalam konvo) mesti tahu gelagatnya yang suka membuat beberapa pusingan apabila berjumpa round about.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/


Gambar 1, Fazli tengah, kiri Fazrul dan kanan, Faiz
Gambar 2, Fazli (46) dan Fazrul (11)

No comments: