Wednesday, January 07, 2009

Laman web komuniti

Laman web komuniti

Ikhlas dan jujur saya katakan, laman web Anak Perlis adalah laman komuniti terbaik setakat ini. Di samping bermotifkan mengumpulkan anak-anak Perlis sama ada di negeri Perlis dan juga di perantauan, laman ini tidak terlalu formal, masih mengekalkan elemen-elemen kenegerian.

Memang ada laman-laman web komuniti yang hebat-hebat seperti Subang Jaya tetapi bagi saya ianya terlalu formal.

Sebagai anak kelahiran Batu Kurau, saya juga mengikuti dan mendaftar dalam laman web komuniti Tukuro (Batu Kurau). Mungkin hanya dilahirkan di sana dan kemudiaannya dibesarkan di luar Taiping, banyak dialek-dialek yang ditulis (dibincangkan) dalam forum di laman web ini tidak difahami saya. Kadang-kadang kena merujuk kedua-dua orang tua saya!

Hari ini saya dimaklumkan sebuah laman web komuniti lagi iaitu; TaipingKu Online Com Community. Saya belum lagi mengambil peluang melayari laman web ini. Tahniah dan syabas saya ucapkan kepada moderator-moderator kedua-dua laman web komuniti ini.




No comments: