Tuesday, January 13, 2009

#@&*^%$#@ punya bapak!

#@&*^%$#@ punya bapak!

Inilah yang menjadi kemarahan aku!

Ahad lepas aku berada di USM. Bukan mengajar tapi ada projek Suzuki dengan pelajar-pelajar di sana.

Dalam perjalanan pulang anak jantan seorang aku itu teringin naik feri. Maka kami tiga beranak dengan mak mertua dan adik ipar aku yang kebetulan melawat abang mak mertua aku yang kena stroke terlantar di Hospital Besar Pulau Pinang, mengambil keputusan menaiki feri.

Seperti diharap-harapkan kereta kami ”berjaya” ditempatkan di laluan tepi sekali di sisi dinding terbuka feri.

Betul-betul di hadapan kami, ada seorang bapak yang ”#@&*^%$#@ punya bapak!” membiarkan anaknya memijak kepala paip di tepi dinding terbuka feri itu. Badan sianak ini telah ”melepasi berat bawah badannya” jika dibandingkan dengan ketinggian dinding feri tersebut. Apa yang sehingga ”menakutkan” mak mertua aku ialah sibapak ini langsung tidak memegang badan atau tangan anaknya itu.

Aku bukanlah berdoa! Tapi kalaulah anaknya terjatuh ke dalam laut, aku rasa akulah orang yang pertama yang ”menyepak” sibapak ini.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Klik di sini untuk mengetahui perundangan berkaitan ketinggian yang selamat pada pengadang.

No comments: