Sunday, June 19, 2011

Menu tengahari - Pisang Salai & Epal Hijau


Menu tengahari - Pisang Salai & Epal Hijau

(Sepatutnya ini posting tengahari Rabu lepas!)

Rabu lepas aku kembali semula ke Sintok setelah hampir 1 1/2 bulan! Dari awal pagi hingga menjelang petang aku berkurung dalam bilik pejabat. Seperti biasa kalau di pejabat Sintok aku tidak keluar untuk makan tengahari. Apa yang ada di dalam bilik sama ada di dalam laci atau di dalam peti ais itulah menjadi hidangan. Rasanya boleh kaya kalau aku berterusan bekerja di Sintok ini!

Buka peti ais cuma ada sebotol Air Mineral, sebotol Ubat Batuk dan sebekas Planta. Tak kan aku nak makan tengahari dengan Ubat Batuk. Teringatkan bekal yang ada dalam beg disiapkan oleh orang rumah seorang aku itu pagi tadi. Ada sebungkus Pisang Salai (dibeli di Air Itam 2 minggu lepas) dan sebiji Epal Hijau.

Bermakan tengaharilah aku dengan Pisang Salai dan Epal Hijau.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/


No comments: