Monday, July 25, 2011

Buang sajalah Log Book tu!


Buang sajalah Log Book tu!

Kalau sekali bolehlah dianggap "over looked" tetapi ini kali kedua dan sudah dipesan mungkin dekat 10 kali. Kedai hebat! Kedai baru, ada air corn, pekerja perempuan segak berpakaian uniform dan susunan dalam kedai menarik tapi servisnya hampess....

Ceritanya begini beberapa bulan lalu kami 2 beranak; aku dan anak jantan seorang aku ini berkunjung ke Kedai Pakaian Uniform di Jalan Kamunting Lama ini. Hajat hendak beli Baju Seragam Pertahanan Awam. Baju ada tetapi seluar dengan saiz yang dikehendaki telah kehabisan stok. Kata Gadis Kaunter di situ, kena order dan kena tulis nama dan no. telefon dalam Log Book dan akan dihubungi jika seluar sudah sampai.

Tunggu sampai sebulan lebih siapapun tak hubungi. Kami 2 beranak mengunjungi semula kedai. Rupa-rupanya sudah lama seluar tersebut ada dalam stock. Bila tanya kenapa nak hubungi, dijawab Gadis Kaunter itu - hari itu orang lain yang tulis dalam Log Book.

Pangkat pula kehabisan. kata Gadis Kaunter di situ - terpaksa diorder dan kena tulis nama dan no. telefon dalam Log Book dan akan dihubungi jika pangkat sudah sampai. Sebijik sama seperti ayat sebelum ini. Kali ini aku berpesan - agaknya dekat 10 kali aku berpesan; tolong hubungi kalau sudah sampai!

Kamipun menunggu lagi. Petang tadi setelah hampir sebulan setengah, kami kunjungi semula kedai ini. Terkejut beruk kami dapati sudah lama sampai pangkat ini. Bila ditanya kenapa tak hubungi - dijawab Gadis Kaunter itu - hari itu orang lain yang tulis dalam Log Book. Sekali lagi sebijik sama seperti ayat sebelum ini.

Memang boleh panas telingalah Gadis Kaunter tu kena kuliah senja aku tadi. Mujurlah dia meminta maaf bagi pihak rakannya beberapa kali, sejuk sikit hati aku kalau tidak boleh aku sambung lagi bagi kuliah magrib.

Betul-betul tak ada customer service oriented punya company. Lain kali aku sanggup pergi balik ke Bazar Cina di Taiping kalau nak beli Pakaian Uniform walaupun kedai di situ hanya berdinding papan, beratap zink, tiada aircorn, susunan bersesak dan apek penjualnya hanya berseluar pendek dan bersinglet! Kalau janji nak call mesti apek tu call! Dan sebelum ini memang dia pernah call pun.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

1 comment:

Anonymous said...

salesgirl dalam kedai ni muka tak pernah senyum