Sunday, July 17, 2011

Makan tengahari di Restoran Singgah Sara, Pekan Trong



Makan tengahari di Restoran Singgah Sara, Pekan Trong

Saya pernah makan pagi (sebenarnya lewat pagi) di sini awal Januari lalu. Kenalan saya, TRP Estate Manager belanja Roti Canai dan Teh Tarik jam 11.00 pagi di sini. Waktu itu sudah banyak menu makan tengahari terhidang dalam bekas bertutup kemas. Menurut kenalan saya itu, restoran ini memang menjadi pilihan kepada mereka yang berulang-alik Taiping ke Lumut. Diajaknya saya makan tengahari tetapi perut masih kenyang dek sarapan yang berat sebelumnya.

Hari ini dalam perjalanan ke Lumut saya singgah semula restoran ini. Mungkin kedatangan saya sudah lewat (jam hampir 2.30 pm) sudah tidak banyak lauk bersisa. Saya memilih Sambal Tumis Udang, Pajeri Nenas dan Trong Berlada.

Lain kali saya akan datang awal.

lukmanw@ggmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

Restoran (warung) ini terletak di Pekan Trong. Jika anda dari Taiping, warung ini terletak di sebelah kiri jalan menghala ke Kuala Trong/Termoloh. Jaraknya 200 meter dari persimpangan Pekan Trong.

No comments: