Tuesday, June 02, 2009

Betul-betul-betul! Betul-betul bercuti!


Kata anak jantan seorang aku itu.

Kalau pergi bercuti tapi ayah sibuk di trek, Hakim tak nak ikut.
Kalau pergi bercuti tapi ayah sibuk present paper, Hakim tak nak ikut.
Kalau pergi bercuti tapi ayah sibuk berjumpa student, Hakim tak nak ikut.
Kalau pergi bercuti tapi ayah sibuk lawat kilang, Hakim tak nak ikut.

Kata isteri seorang aku itu pula.

Abang pergilah seorang kalau motorsport itu.
Abang pergilah seorang kalau seminar itu.
Abang pergilah seorang kalau lawat pelajar buat pratikal itu.
Abang pergilah seorang kalau nak buat consultancy di kilang itu.

Kata hati kecil aku.

Kali ini aku betul-betul-betul akan pergi bercuti, melancong dan berlibur.
Tiada lagi sampingan ke trek, sampingan berseminar, sampingan pertemuan student ataupun sampingan sebagai consultant.

Kali ini aku betul-betul-betul akan pergi bercuti, melancong dan berlibur dengan anak jantan seorang aku itu dan isteri seorang aku itu.

Kami akan terbang melangkau lautan, kami akan melancong dengan keretapi, bas dan kereta. Malah kalau sempat akan bermotosikal.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

No comments: