Wednesday, November 04, 2009

Singa Popeye?


Singa Popeye?

Pernah dengar Singa Popeye? Aku bertelagah dengan orang rumah seorang aku itu masa makan Chicken Chop (gambar atas) di Cherita Kedai Kopi suatu malam bulan lepas. Seperti biasa anak jantan seorang aku akan jadi supporter kuat aku.

Mungkin telinga kanan aku sudah kurang pendengaran akibat lebih 20 tahun bergelumang dengan bunyi bising mesin kilang dan juga engin kereta dan motor lumba di trek, mati-matian aku mendengar sebutannya sebagai Singa Popeye!

Rupa-rupanya bukan Singa Popeye tapi SINGAPORE PIE!

Apa yang aku tahu nama kuih ini Pai Tee. Biasanya kami makan di Chicken Rice Shop.

Selain dari dikenali dengan Pai Tee, ianya juga dikenali dengan Singapore Pie.

Bertambahlah lagi menu Singapore yang aku tahu selain Beehon Singapore, Rojak Singapore dan kini Singapore Pie.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Gambar-gambar Singa Popeye, ops! bukan! Singapore Pie yang aku cut & paste dari internet.


2 comments:

alongizhamhadi said...

owh...nama dia singapo pai...sal dulu time auntie buat dia ckp singa popai..heeee...

lukmanw@gmail.com said...

Mmg sedap singapo pai di Cherita Kedai Kopi Bertam ini.

Malangnya kedai ini sudah ditutup.