Friday, December 31, 2010

Tipah tidak tertipu lagi!


Tipah tidak tertipu lagi!

“Abang ini asyik nak komplen saja! Ada saja tak kena.”, itulah yang kerap ditegur oleh orang rumah seorang aku kebelakangan ini.

Sebenarnya bukan saja komplen negative tetapi pandangan positif juga aku suarakan melalui blog OKOB ini. Apapun semuanya dengan satu tujuan untuk penambahbaikan.

Posting aku bertajuk “Macam tak nak meniaga saja” pada sebuah Kedai Photostat di Bandar Baru Bangi umpamanya mungkin tepat pada tajuknya. Kedai tersebut kini tidak pasti sama statusnya ada sudah ditutup atau pindah ke tempat lain. Kalau berpindah, harap-harap pengusahanya tidak mengulangi kesilapan yang sama.

Begitu dengan kedai-kedai lain yang tertera di dinding hadapan menawarkan pelbagai perkhidmatan tetapi bila dikunjungi semuanya tiada sama perkhidmatan itu bermasalah (rosak) ataupun perkhidmatan tersebut telah lama berakhir. Mengapa tidak dimaklumkan (diiklankan) semula memberitahu bahawa tiada perkhidmatan seumpama itu yang ditawarkan.

Gambar di atas ialah di dinding kaca hadapan Kedai Seven-Eleven di Seberang Prai, bersebelahan Restoran Kassim Mustafa umpamanya siap memaklumkan bahawa tiada dua perkhidmatan yang sering dicari-cari.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Apa cerita
Restoran Cherita Kedai Kopi di Bertam Perdana?

No comments: