Sunday, April 13, 2008

Tipah tertipu!

Tipah tertipu!

Hujan rintik-rintik. Tempat letak kereta depan Seven-Eleven itu dipenuhi dengan motosikal. Tempat letak kereta yang lain semuanya penuh. Hendak tak hendak aku parking kereta hadapan rumah kedai Stesen Bas Kamunting. Menapaklah aku dalam renyaian hujan.

Sebelum itu aku sudah pusing 3 round bangunan rumah kedai di situ. Ada dua, tiga kedai photostat yang selalu aku pergi tapi masih tutup. Maklumlah jam baru pukul 8.45 pagi! (Masih pagi lagi ke?)

Tertera di cermin kedai Seven-Eleven itu “20 Sen Photocopying Service”. Tak apalah sebab nak urgent.

“Adik, photostat 2 keping.”

“Photostat rosak bang!”

Kurang asam punyai photostat mesin. Masa inilah nak rosak.

”Adik, lain kali kalau rosak, bubuhlah apa-apa kertas tutup iklan kat luar. Takpun koyak buang iklan itu” (Aku marah? Tak...., tak marah! Geram aje!)

Budak Seven-Eleven itu senyum kelat!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

No comments: