Thursday, August 27, 2009

Anak murid yang “menggoda”!

Anak murid yang “menggoda”!

Jangan salah faham tajuk posting kali ini! Lebih-lebih lagi di bulan puasa ini.

Rasanya orang rumah seorang aku itupun sudah lali dengan kerenah rakan-rakannya (malah adik beradiknya) yang selalu menimbulkan soalan-soalan yang bukan-bukan.

“Tak panaskah tengok Che Abang dalam trek itu?”
“Percayakah Che Abang dok sorang-sorang di Sintok tu? Dekat dengan sempadan pula tu!”
“Tak rasa apakah bila Che Abang dikelilingi dengan student-student yang dekat-dekat boleh jadi mak budak tu?”

(Bayangkan dengan 25 ribu jumlah pelajar, hampir 75% dari 22 ribu adalah pelajar perempuan. Manakala 3 ribu lagi adalah pelajar sambilan/PPJJ).

Beberapa orang anak murid aku ini benar-benar mengoda aku. Biasanya mereka ini adalah sama jantina dengan aku. Jangan pula salah faham sekali lagi! Baca habis-habis posting ini.

Sorang tu baru-baru ini buat presentation dalam kelas. Masa dia buat presentation tu sajalah aku cuba pejam mata dan menghayati kata-tuturnya. Betul-betul ”sebijik” macam aku dengar Berita CNN.

Sama juga dengan seorang lagi bekas anak murid aku yang berlainan jantina dengan aku pada semester lepas. Aku rasa macam dalam kelas Mind Your Language pula apabila bekas anak murid aku iras-iras Ning Bazura ini present paper dia. Jangan pula salah faham dua kali lagi! Dia ini sudah mak budak!

Tapi dua orang anak murid aku ini benar-benar mengoda aku. Sorang tu dengan gambar-gambar pemandangannya yang boleh dilihat di sini. Dan sorang lagi itu Kapten Askar yang mengajak aku scubadiving dengannya. Malangnya aku ini phobia kepada air terutama laut smentelah pernah lemas (hampir maut!) akhir tahun 80an di sebuah sungai berhampiran Banding, Perak.

Terima kasih ajalah Kapten!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/




No comments: