Saturday, August 22, 2009

Kita sahur dengan Aishah lagi!


Kita sahur dengan Aishah lagi!

Sesiapa yang biasa dengan Radio Sinar FM tentu pernah terdengar ungkapan Salleh Yaakob ini.

Itulah yang berlaku kepada kami tiga beranak di sebuah hotel di Seberang Jaya awal pagi tadi. Kami bersahur dengan Aishah dan juga anak lelakinya. Malah turut ditemani oleh Yasin, Zainal Alam, Tam dan beberapa artis dari AF yang kebanyakannya aku tak kenalpun. Turut bersama ialah Kumpulan Nasyid Firdaus di mana salah seorangnya kebetulan adalah rakan sepensyarah.

Turut bersama-sama menikmati ”sahur lauk-pauk sejuk” ini ialah krew RTM dan berapa media cetak lain yang terbabit dengan Pilihanraya N11 Permatang Pasir.

Hairannya tidak kelihatan ”beberapa ahli politik” dari kedua-dua parti bertanding yang turut menginap di hotel ini semasa bersahur. Mungkin mereka bersahur bersama-sama penyokong masing-masing!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Lupa juga hendak diceritakan, orang rumah seorang aku itu ”masam muka” sikit apabila ”pe-make-up-pe-make-up artis” yang bersahur sekali ini duduk di meja bertentangan aku. Entah mengapa ”hitam-mata-puteh-ku” menjadi besar di awal-awal pagi ini apabila bertentangan muka dengan mereka ini yang hanya berpijamas dan duduk pula bersilang-kaki! Ramah betul mereka dan tidak sudah-sudah memberi senyuman. Bukankah senyuman itu sedekah! Nasib baik aku tak bawa kamera semasa bersahur ini, kalau tidak mahu juga bergambar dengan mereka sejantina dengan aku ini!

No comments: