Wednesday, January 21, 2015

Sup Daging Campur Perut Abang Rosli, Wakaf Taiping @ Tapak Pasar Tani Taiping


Sup Daging Campur Perut Abang Rosli, Wakaf Taiping @ Tapak Pasar Tani Taiping

Saya pengemar sup dengan semua jenis dari ayam, daging hinggalah ke ikan dan sayur serta makanan laut. Dalam blog orangkecilorangbesar saya rasanya sudah lebih dari 10 posting berkaitan dengan sup yang saya dan keluarga menikmatinya termasuk Sup Urat Keting di Bandar Seri Begawan Brunei dan Sup UK di Bangi.

Kalau di Taiping, saya suka Sup Daging Campur Perut Abang Rosli di Wakaf Taiping @ Tapak Pasar Tani Taiping. Gerai Abang Rosli nombor 10 paling hujung manakala ada sebuah kedai sup lagi gerai nombor 1 yang tidak kurang hebatnya juga.

Pilihan saya biasanya Ketiaw, kadang-kadang saya memilih Nasi Puteh sahaja.


Pilihan saya untuk Sup Ayam pula ialah di Beehon Sup Railway (Sharil)












1 comment:

SampoernaHijau said...

aku suka yg gerai mula mula..gerai arwah hj ismail.rosli tu pekerja arwah hj ismail masa gerai lama kt tepi pasar daging...
baca blog hang pasal makan makan ditaiping,buat rasa nak balik taiping.....
ic alamat taiping..tapi tido hotel di taiping.blh lah kot...