Tuesday, April 14, 2015

Kuih Bakar




Kuih Bakar

Saya tidak mengemari Kuih Bakar tetapi saya “tahu” menikmati Kuih Bakar yang dibuat dan dimasak (dibakar) dengan sempurna.

Walaupun dibakar, warnanya masih kekal Puteh. Mungkin cuma ada sedikit warna Kekuningan.

Semasa bertugas di Sintok dahulu, Kuih Bakar adalah buah tangan saya kepada semua ketua jabatan dan juga staf-staf sokongan di jabatan saya bertugas setiap kali menjelang Hari Raya Aidilfitri. Malah Makcik Pencuci dan Pakcik Guard juga turut merasa buah tangan yang saya ambil tempah khas dari Batu Kurau.

Sebentar tadi di sebuah kedai runcit di Sintok, saya terjumpa Kuih Bakar yang dijual dalam bekas plastic panjang. Saya terpikat bukan sahaja dari warna kuih tetapi susunan silang Kuih Bakar ini dengan sifat bentuknya masih kekal elok itu yang mencuri tumpuan saya.

http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

No comments: