Sunday, February 01, 2009

Jabatan Gomen semua Cina

Jabatan Gomen semua Cina

Kami sembang panjang lagi. Kali ini giliran aku pula bertanya.

“Apasai lu kerja Gomen? Cina lain semua talak suka kerja gomen. Semua mau business”, tanya aku kepada kawan aku, Cina Geng Satu Company.

Ala, Cina pun banyak kelija Gomen.Melayu pun banyak business maa...”

“Ini company ok la ada juga Cina tapi kalau polis dan askar, susah mau cari Cina maa…”

Ala, ala! Gua tahu ada satu station polis itu semua Cina maa... Dia punya boss sampai dia punya lower rank semua Cina maa....!”

“Mana ada satu balai polis semua Cina?”

Ala, ala! Itu China punya negeli ma! Mana ada olang Melayu jadi polis di China punya negeli? Semua Cina maa.....”

Celaka! Sekali-sekali jumpa kawan aku yang dikenakannya.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

No comments: