Monday, February 16, 2009

Peta Mee Udang Banjir Matang


Aku terima email ini semalam.

Man

Semalam aku pi makan Mee Udang Banjir di Matang. Aku nak makan kat Warung Mee Udang Banjir Salleh tapi bini aku nak try kat Warung Mee Udang Banjir Mak Teh sebab terliur tengok dalam Majalah 3 tu.

Punyalah ramai orang, Berbaris kereta kiri kanan depan Warung Mee Udang Mak Teh ini. Lepas tu kena tunggu giliran macam makan kat Pizza lak.

Sambil sembang-sembang dengan tiga family tu mai dari Sungai Petani, Tanjung Malim dan Parit Buntar. Depa semua ini mai sebab Majalah 3.
Yang mai dari Sungai Petani tu siap bawa peta yang hang lukis dalam blog tu.

Tunggu dekat sejam baru dapat tempat duduk. Itupun anak dan bini aku pi berdiri tepi family yang nak bangun.

Aku sembang dengan seorang pekerja Mak Teh, dia kata memang lepas keluar Majalah 3 orang mai bukan sahaja dengan kereta tapi dengan bas. Truk askar Navy dari Lumut pun ada.

Tapi yang aku tak berkenan sebab banyak sangat lalat. Aku cakap pasai lalat ini kepada pekerja Mak Teh dia kata biasalah bang sebab bau udang lepas tu udang fresh lagi.

Masa nak balik baru aku nampak Warung Mee Udang Banjir Salleh. Kat sinipun beratur kereta kiri kanan. Agak akulah, depa yang tak mahu tunggu lama di Warung Mak Teh mai Warung Salleh ini.

Pada aku Mee Udang Banjir tu biasa saja. Cuma best dia udang berlambak kalau dibanding dengan Mee Udang Sungai Dua.

NAS

No comments: