Friday, January 01, 2010

13 tahun dahulu!

13 tahun dahulu semasa 29 Disember, aku bersalam dengan Tok Kadhi untuk bergelar seorang suami.
29 Disember tiga hari lepas, aku, isteri seorang aku itu dan anak jantan seorang aku itu jalan-jalan dan makan-makan di negara sendiri.


13 tahun dahulu semasa 30 Disember, aku makan kenduri di majlis perkahwinan isteri seorang aku itu.
30 Disember dua hari lepas, aku, isteri seorang aku itu dan anak jantan seorang aku itu jalan-jalan dan makan-makan di negara orang.

13 tahun dahulu semasa 31 Disember, aku makan kenduri di majlis perkahwinan suami kepada isteri aku seorang itu.
31 Disember semalam, aku, isteri seorang aku itu dan anak jantan seorang aku itu bermalas-malasan di rumah.


Maafkan suamimu ini sayang! Tiada jambak bunga memperingati ulangtahun. Tiada Candle Light Dinner memperingati ulangtahun.

Apa yang ada hanyalah ucapan ikhlas terima kasih yang tersirat (lidah kelu untuk tersurat!) kerana menerima diri ini seadanya, memaafkan dan memahami kesilapan dan kekurangan yang ada, menjaga, menyayangi dan mengasihi tubuh badan ini dahulu, kini dan selamanya harapnya.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

No comments: