Tuesday, February 16, 2010

RM 25.30 untuk sarapan sebegini?





RM 25.30 untuk sarapan sebegini?

Tahun-tahun lepas aku hanya membayar RM 17.50 harga sarapan seorang kanak-kanak (bawah 12 tahun) untuk anak jantan aku seorang itu. Itupun kadang-kadang jenuh bersoal-jawab kerana pertugas kasyier yang ragu-ragu dengan saiz badan anak jantan aku itu.

Tahun ini aku membayar harga penuh iaitu RM 23.30 untuk harga sarapan dewasa untuk tambahan anak jantan aku seorang itu.

Biasanya pagi Sabtu dan Ahad aku tidak bersarapan di hotel. Aku lebih suka bersarapan di Warung Mokcik Kelate di Pasar Bandar Baru Bangi Seksyen 1 itu. Kalau makan Nasi Dagang berlauk Ikan Tongkol dengan Timun Bendang serta Daging Bakar pun baru sekitar RM 5.00. Kenyang sampai makan malam!

Tapi kalau hari Isnin, isteri aku seorang itu dan anak jantan aku seorang itu sentiasa mendesak untuk bersarapan bersama-sama.

Pagi ini tidak seperti pagi-pagi sebelum ini, aku hanya bersarapan seperti di dalam gambar di atas. (Kononnya untuk healthy diet le!)

Tiba-tiba terasa terkilan kerana membayar RM 25.30 untuk makanan seperti gambar di atas.

Sayangkan duit atau sayangkan badan!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

No comments: