Tuesday, December 22, 2009

Sudah remaja rupanya anak jantan seorang aku itu



Sudah remaja rupanya anak jantan seorang aku itu

Rasanya seperti tahun lepas aku melaungkan azan ke telinganya di hari kelahirannya. Masih terasa terketarnya tapak tangan aku yang memangku dia yang berat hanya 1.75 kg! Masih terasa panasnya lelehan air mata aku yang sayu melihat lehernya hanya di ibujari kananku dan hujung jari kakinya hanya di kelengking jari kiriku! Saiznya ketika itu hanyalah sebesar dua tapak tanganku!

Rasanya seperti bulan lepas melihatnya bangun, jatuh dan bangun semula.

Rasanya seperti minggu lepas melihatnya didukong oleh M. Megananthan (juara Cub Prix 1994, 95, 99 & 2000) dan diacah-acah oleh Wazi Abdul Hamid (juara Cub Prix 1996).

Rupa-rupanya Ahad lepas, apa yang nyata dan pasti ketinggian anak jantan seorang itu sudah menghampiri ketinggian M. Megananthan!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

*Ketika rakan sebayanya mula memilih idola mereka seperti Siti Nurhaliza dan Rosyam Noor - anak jantan seorang aku ber-idola dengan Michael Schumacher dan Valentino
Rossi.

No comments: